A Moszkvai Kisautók Gyárát (МЗМА) még 1929-ben alapították. A Keleti Blokk egyik legismertebb autómárkája 2002-ig létezett. A termelés rövid próbaüzem után, változatos formában és tartalommal, 2011-ben indult újra blogunkon.
További információ, szín- és típusválaszték: moszkvicsblog@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Maps

Üzemi Hőmérséklet

2010.11.08. 14:03 | ribarbat

Putyin beszállt a Forma 1-be

Vlagyimir Putyin egy forma 1-es Renault-t vezetett Szentpéterváron

Az orosz miniszterelnök, ha nem is valódi versenykörülmények között, de a leningrádi megye egyik nemrég átadatott pályáján tehette próbára (autó)vezetői képességeit. A királykategóriában vitézkedő Renault csapat egyik pilótája Vitalij Petrov, míg az istálló fő támogatói között a Lada nevét is olvashatjuk.

Az Észak Velencéjében rendezett motorshow fő attrakciója természetesen Putyin formula egyes „debütálása” volt, de a november 7-i dátum szimbolikus gesztusnak is tűnhet. Hol vannak már a szovjet korszak militáris felvonulásai, a bolsevik forradalom látványos, ünnepi díszletei. A 2014-es Szocsiban elrajtoló első orosz nagydíjra készülő föderációt ma sokkal jobban izgatja a francia állami mamutvállalat, a Renault tervezett keleti piacbővítése. Utóbbi értelmében ismét teljes kapacitással termelhetne a Togliatti gyáróriás, és végre valahára teljesen megújulhatna a Lada modellpalettája is. Ennek egyik szimbolikus lépése a még FIAT 124-es alapjaira épülő 2100-es család nyugdíjazása. A manapság Classic néven futó matuzsálemi technika mellett szinte biztosan új köntöst kap a 33 éve lényegében változtatás nélkül gyártott Niva is, részben átvéve a Dacia-Renault egyik hasonszőrű típusának vonatkozó elemeit.

Miközben Medvegyev elnököt az internet világa vonzza, addig Putyin az autóipar mint régi-új húzóágazat feltámasztásán munkálkodik. Célja, hogy külföldi tőke és naprakész tudás bevonásával életet leheljen a tetszhalott orosz márkákba, így a Lada, a GAZ, az UAZ és a Moszkvics-Aleko termékeibe. Az arculatváltás mögött vegyesvállalatok állnának, megtartva a korábbi, jól bejáratott és kellőképpen ismert logókat, címereket, miközben az orosz állam és hazai nagyvállalkozók továbbra is helyet kapnának az átalakított tulajdonosi hátterű konszernek legfelsőbb szintű vezetésében.

A felvázolt akcióterv csakis erős pr-tevékenység mellett lehet sikeres. Jól tudja ezt az orosz kormányfő is, aki a Kreml teljes befolyását latba vetve lobbizik a hazai márkák mellett. Minderre kínált nagyszerű alkalmat a professzionális autóversenyzés krémjébe tartozó R30-as tesztelése is.

Putyin kiváló kondíciója közismert, hiszen ez elengedhetetlen feltétele a küzdősportoknak, mint az ex-premier által űzött cselgáncsnak is. A dzsúdó adhatott tartást ahhoz, hogy a volt államfő nem csupán pár kört tett meg a pályán, hanem órákon át kinn maradt az aszfalton. A gyakorlás során elért legmagasabb sebessége 240 km/h (149 mérföld/h) volt.

Természetesen nem csak Putyin szállt nyeregbe a novemberi pétervári hosszú hétvégén, hanem az orosz autósport több jeles képviselője is. Azonban az „acélkék tekintetű” miniszterelnökkel szemben ők csak a Renault ifjúsági formula-bajnokságban induló gépét próbálhatták ki. A forma 1-es paripa Vlagyimirnak maradt, aki komoly technikai-szakmai eligazításon vett részt, mielőtt nyeregbe szállt volna. Sisakján az orosz nemzeti színek tűntek fel, míg a sisakrostélyra a Россия felirat került. Az R30-as idén bevezetett sárga színe árnyalatra megegyezett azzal a Lada Kalinával, mellyel a kormányfő személyesen autózott végig a Csita és Habarovszk közötti főútvonalon még ez év augusztusában.  

A november 7-i pétervári esemény jelentőségét mi sem bizonyítja jobban, hogy Európa egyik legnevesebb sportnapilapja az olasz Gazzetta dello Sport a nap képévé választotta a Petrov és Kubica versenygépéből kikukucskáló Putyint ábrázoló kattintást. Tette mindezt annak ellenére, hogy vasárnap Fernando Alonso Brazíliában a Ferrari világbajnoki címért gördült ki a rajtrácsra. Beszédes a Puytinról készült kép aláírása is: „Jégszemek”.

Szólj hozzá!

Címkék: oroszország

A bejegyzés trackback címe:

https://moszkvics.blog.hu/api/trackback/id/tr892433555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása